Näringsdrycker

Jag har haft 2 näringsdrycker om dagen i 1.5-2 år, sått sånt. Jag vet, jag vet verkligen hur jobbigt det kan vara.
Vissa smaker är vidriga, men jag håller mej till choklad den toppar listan, sen är karamell och vanilj ganska okej, tycker jag. Jag tänkte iallafall ge er några förslag på vad man kan gör med n-dryckerna för att få lite variation :)

1. Lägg i n-dryckern i frysen i 1.5-2 timmar före du ska dricka den, skaka noga före och eventuellt efter en timme i frysen. Ät med en sked, det blir som glass/milkshake typ :)

2. Gör samma sak som första, lägg i frysen. Värm bär (hallon, blåbär och ev. banan) och lägg/häll lite av näringsdrycken på bären eller ät den till.

3. Häll n-drycken i en kopp och värm i mikron så det blir som varm choklad.



Vill tillägga att n-dryckerna innehåller väldigt mycket bra näringsämnen och att om man behöver gå upp i vikt är dom bra, jag vet att dte är svårt at tänka så, men jag försöker. Försök att se det som medicin.
-Om du hade cancer och var på väg att dö, skulle du inte ta din medicin då?
Jooo!
Anorexia är lika farligt som leukemi (cancer i blodet) och det säger väl allt!

Dessutom får man inte n-drycker om man inte behöver dom (dock tycker inte jag att jag behöver dom längre, menmen..)
Alla behöver olika beroende på hur mycket man rör sig och hur mycket man äter av annat.


Cause a girl like me
Just a little different from all the rest

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ett till tips är att skumma lattemjölk (som mellanmjölk bara att den går att skumma) och hälla i chokladnäringsdrycken som man värmt. Det blir som varm choklad med grädde fast inte lika onyttigt om man känner att man inte klarar grädde. Man behöver bara lite lite mjölk (inte ens en ½ dl för det bli mkt när man skummar) så det blir inge mer energi än en ½ dl mellanmjölk. (Dock ska vi väl alla sluta räkna energimängder, riiight ??! :) )



Förresten det där med dina näringsdrycker. Tänk på att du är vegetarian och då får man automatiskt mindre näring i sej. Skulle du inte ha n-dryckerna och tränar som du gör skulle du förmodligen rasa i vikt, för just för tillfället lägger du väl inte till särskilt mkt, såsom kakor och godis eller mer mat som kanske skulle krävas för att du skulle hålla vikten. Och jag vet att du inte tror mej men du ÄR smal och jag vill inte se dej tyna bort :)

2008-08-15 @ 20:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0