Blondinbellas och Kenzas jobb

Känner att jag börjar komma igång men bloggen, kan bero på att det är jullov, men va fan =)

Jag var nyss inne och spanade på kenzas och blondinbellas bloggar, tänkte då; lyx dem som jobbar med något de tycker är roligt och tjänar jättemycket pengar på det därtill + att de är kända. Detta betyder ju inte att de är lyckliga. Pengar är absolut inte allt, men i mina öron är det väldigt positivt. Skulle också vilja ha ett jobb där jag känner att jag trivs och att dte är kul.
Mitt jobb är okej, men inte mycket mer, oerhört stressigt och sjukt jobbigt. Jag skulle lätt kunna ha ett oerhört stressigt och sjukt jobbigt jobb om jag kände att det tillför världen någonting gott, vilket mitt jobb inte gör.

Jag har funderat mycket på att åka som volontär till något land och kanske bidra till räddningsprojekt för att bevara utrotningshotade djur. Det ni, det tror åtminstonde jag, är LYCKA.Att känna att man gör nånting av värde.





Det händer så mycket positivt och negativt i livet. En del saker kan vi påverka, andra inte. Jag vill tro att allt har en mening, men att vi även kan påverka vårt öde genom val i livet. En sak är jag säker på iallafall, du har en mening och jag, har en mening.
Vi måste alla hjälpas åt för att göra jorden till en behaglig plats. Därför är det viktigt att göra val som gynnar sig och dina medmänniskor.


Nog för idag, hejsvejs, vi hörs snart igen! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0