Inspiration

Här kommer lite inspiration från min sida så du också kan komma igång med din Jag är bra-bok.
Jag vill till att börja med förklara varför det här är viktigt. Jag vet, det kan kännas tokigt att tacka och be om hjälp med mera. Men detta uppfyller en funktion, en bättre självkänsla.
Genom att tacka för tre saker lär vi oss att uppskatta det bra i livet. Det kanske känns jättejobbigt och du kanske inte kommer på nånting, men försök! Belive me, jag tycker också det här är jobbigt, men det gör stor skillnad.

Självkänsla är färskvara, därför måste vi jobba på den hela tiden; precis som konditionen. Man kan inte förvänta sig att man kan springa te.x. 2 km lika snabbt som man gjorde för två veckor sen om man ligger på soffan och kikar på film varje dag istället.
Okej, men nu så; här kommer min Jag är bra- bok för idag! Enjoy


Bra:
+Grymt stolt över mig själv att jag klarade äta choklad (Jag är bra!, jag vill bli normal, för varje gång jag utmanar "det förbjudna" kommer jag närmare friheten)
+Jag umgicks med en vän som gör mig glad, det är små saker som gör livet värt att leva. Vi har roligt åt ingenting och det är det som är så underbart med henne.
+Jag börjar skriva Jag är bra-bok igen.

Tack:
*För att jag lever, jag har varit nära att ge upp livet många gånger, men jag lever och jag ska ta vara på tiden.
*För att det finns en kille i mitt liv, även om det är väldigt och då menar jag VÄLDIGT komplicerat, så finns han där och han gör mig glad.
*Tack för att jag har förutsättningar för att göra vad jag vill av mitt liv! Jag har ett hem, mat, skola, sjukvård, pengar och kläder med mera. Jag kan göra mitt liv till precis vad jag vill, men först och främst måste jag bestämma mig för att bli frisk.

Hjälp:
- S, att må bra! Hatar att se honom ledsen.
- Alla med ätstörningar att bli fria, att våga släppa ana och ta reda på deras verkliga problem, att våga ta hjälp och att kämpa för sina liv.
-hjälp mig att sluta med mitt "kompenserande beteende", jag ska inte ta ut min ilska, sorg och tomhet på min utsida när det gör fruktansvärt ont på inne i mig. Det hjälper bara för stunden.


Läggdax nu, natti natti!




Glöm inte bort att du är värdefull


Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Kväll!

Allt bra med dig?



Ursäkta för reklamen men har en bloggdesignutlottning nu om du är intresserad! :o)

2008-07-11 @ 23:07:05
URL: http://jyees89.blogg.se/
Postat av: Eva

lycka till!!!!!!

2008-07-11 @ 23:11:12
URL: http://evasriddle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0