Vacker?

Spegel, spegel på väggen där säg vem som vackrast i landet är.
Ja, vad är en vacker människa? Hur skulle du definiera vacker? 

Mager?
Benknotor? 
En ledsen och tom blick? 
Behåring i ansiktet?
Självcentrerad?
Irreterad och sur?
Ett fruset, kallt intryck?
Tunnt hår utan liv och glans? 
Döende?

Hm, ja detta är värt att tänka på. För vad händer när man svälter, jo just det, generellt sett det ovanstående.
Jag anser att en människas utstrålning till stor del avgör om han eller hon är vacker.
Jag skulle hellre gå fram och prata med en glad och öppen person som var lite mullig, än en person som ger ett kallt och självupptaget intryck.
När man svälter tänker man automatiskt på mat, eftersom kroppen behöver näring, det är för vår egen överlevnad. Om man bara tänker på mat 24/7 hur ska man då kunna göra annat så att det känns meningsfullt och roligt?

Alla människor är vackra och unika. Den enda rätta lösningen på ens problem är att ta tag i dom, inte smita från problemet. Jag vet att det här känns jobbigt att höra, men från början valde du och jag att gå ner i vikt. Någon eller någonting gjorde att detta utlöstes, men vi valde det, vi valde det själva.
Den styrkan du besitter att trotsa naturen, för äta är faktiskt det mest naturliga man kan göra. Den styrkan du använde mot dej själv, när du bröt ner dig själv och din kropp, den kan du använda igen. Denna gång borde du använda den för att återfå ett bra liv, ett liv som är värt att leva. Du är så stark, annars skulle du aldrig ha fått en ätstörning. Gör nånting bra av det, se till att komma tillbaka, till den personen du är, du är inte "bara en anorektiker/bulimiker/ortorektiker/hetsätare/uns" Du är en värdefull person.
Det finns många i din omgivning som bryr sig om dej. Inte för att du är smal, lång, kort, blond, brunett eller mullig, nej för att du är du!
Du är en underbar person och du är vacker.
Du duger som du är! Gör nånting bra för världen, gör nånting meningsfullt.
Du förstår inte bara ditt liv när du dras med ätstörningen eller ditt destruktiva beteende, du förstör för din omgivning också. Du kanske har det jobbigt, men nej! Äs är inget alternativ längre, det finns en bättre värld. Det är bara du som kan kämpa för ditt liv. Skjut inte upp det, säg inte "imorgon ska jag ta tag i allting", gör det just i detta ögonblick. Just nu har du chansen. Jag tror på dej, du förtjänar att leva normalt.



It can only get better ♥


Kommentarer
Postat av: cornelia

Svar: Tyvärr inte! Jag vann en tävling där jag fick designen :P Så jag kan ingenting :/ <3

2008-07-12 @ 21:57:42
URL: http://annacornelia.se
Postat av: Kajsa

Jag har hår i ansiktet och jag har komplex över detta. Det hjälper inte att du skriver det bland allt det andra du har skrivit! :'(

2008-07-13 @ 15:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0