Värde

Värde. Dagens samtalsämne.
Ja vad är värt någonting för dej?

 Vad är värt någonting för mej?
För mej betyder småsaker, detaljer mycket och just dom som förändrar vardagen.


  När jag och en vän borstade tänderna och samtidigt sjöng I'm yours tillsammans, eller när vi bakade chokladbollar när jag var liten och satt på en sten ute i en sjö, eller när jag och vänner tältade på gården och spanade killar i skolkatalogen och berättade läskiga historier.
Minnen. Händelser. Vänner. Familjen.
Det är fyra viktiga delar i allas liv.

  För någon dag sen sa mamma "I ditt tillstånd borde du verkligen inte börja skolan".

Det slog mej, en tankeställare, vad håller jag på med?
Tappar greppet, låter ana ta mej igen?
Gräva ner mej. I mitt eget fängelse.
Kontroll.
Sorg.
Panik!
Vikten gick neråt, jag är förblindad. Tror att jag mår bra pga. ytterligare ett mindre viktras.
Nej! Varför kommer då paniken, ångesten, ledsamheten, tomheten och rädslan krypande?
NU SKA jag ta tag i det här.
Inget mer fuskade med maten, ingen mer överdriven motion. Det är mitt liv och jag kan inte slösa mer tid. Jag kan inte tappa ytterligare ett år i skolan. Jag vill må bra, de finns så mycket jag vill se, upptäcka, äta och göra i livet.

Mattider och konstant ångest över mat begränsar mej så mycket.
Nu eller aldrig.
Jag måste kämpa.
Du måste kämpa för ditt liv, för ingen kan någonsin gör det åt dej.
Det är värt att kämpa för sin frihet.




Never say never


Kommentarer
Postat av: Rebecca

D blev Dirty Dancing igår och så kör jag Grease ikväll.

2008-07-30 @ 18:21:21
URL: http://blekblondinsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0