Dagens pepp-talk; Värde

Det är så konstigt, för jag känner mej stressad fast lugn. Igår tog jag tag i kemin som jag gruvat mig så mycket för, skönt!
Måste bara berätta en sak, som ni alla säkert vet så älskar jag choklad! Igår åt jag jättemycket! Först på dagen, se även lite på kvällen! Först tyckte jag det var jättejobbigt, för jag har inte gjort så på flera år, utan ätit vid ett tillfälle..
Jag studerade min mage och kom fram till, alltså den har lixom inte växt 10 cm för lite choklad och dessutom så kan man inte gå upp mer än vad man äter och inte ens det! Även om man skulle äta 3-4 hg skulle kroppen absolut inte gå upp 3-4 hg. Och vi säger om man skulle gå upp obetydliga 1-2 hg, fördelat på en människo kropp som kanske är mellan 150-180cm eller liknade. Förstår ni min poäng, det syns inte! Ingen märker nått, du gör bara nått bra för dej eftersom man äter nått man tycker om!
Jag vet, tror mej, jag vet exakt hur svårt det kan vara. Jag höll på att falla tillbaka helt till mina gamla dumma vanor i förrgår, kände att jag ville gå ner i vikt och allt det där. Men det finns nån slags styrka inom mej som säger att, det är egentligen inte vad jag vill. Jag vill inte leva hela mit liv med tvång, ångest och ensamhet.
Nej, jag vill bli lycklig!
Och jag har gått den vägen redan, vilket kunde resulterat i min död.
Om du tänker efter, vilket faktorer tror du/vet du utlöste din ätstörning? Jag vet några av mina.. Jag vet att dom egentligen inte har mej hur mycket mat jag äter att göra, de har inte med mitt värde som person att göra eller med mitt midjemått.

Ätstörningar är inte problemet utan lösningen på problemet.

När du känner dej ensam, värdelös och övergiven. Är då äs din vän?
Det kan kännas så.. Ditt sätt att hantera en inre smärta, nått som har hänt dej som gör ont.
Men kära du, ta inte ut den här sorgen på din egen kropp, för du är värd så mycket mer! Sluta straffa dig själv och ta tag i det verkliga problemen. Äs är inte bra lösning även om den kan kännas effektiv. Men vad händer när du inte kan gå ner ivikt mer? Vilket värde har du då?
Ingen tycker om en mer för att man väger mindre, de har med insidan att göra!
Tro mej, jag har kommit underfund med det ganska nyligen. Om du inte håller med, tänk efter... Har du nån mullig vän, nån mullig mormor eller en mullig pappa? Älskar du inte den personen för att han är han? eller hon är hon?


Nu har jag skrivit av mig lite för idag, hoppas jag kan hjälpa dej att förstå; Du är värdefull och förtjänar ett bra liv!
<3

Självkänsla nu!
Dagens boktips: (VERKLIGEN LÄSVÄRD)
Mia Törnblom, Självkänsla nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vafan! skippa vågen och nå målet på ett hälsosamt sätt istället. Frossa din choklad och ta en promenad.

2008-11-10 @ 21:07:18
URL: http://larssonspace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0