Tacksam

Jag är otroligt tacksam för att ni har tålamod med mej, känner att dte var år och dagar sedan jag uppdaterade bloggen och ändå finns mina trogna fans haha, som kikar kontirnueligt i bloggen.
Det är så mycket som händer hela tiden förstår ni, jag pluggar, jobbar, försöker gå på samtal när jag hinnner vilket jag egentligen ska en gång i veckan+ att jag tränar... och övningskör.
Ja ni förstår, det är fullfart.
Mid budskap med detta inlägg är att jag vill övertyga dej om att ingenting (i matväg) är farligt. Ja, klart man inte ska dricka bensin, men livsmedel. Förut hade jag en lista, med mat som jag var sjukt rädd för och den var sjuuukt lång. Nu är den kortare vilket medför att jag är en lite friare människa.
Mat gör att du orkar vara glad, mat gör att du orkar plugga/jobba, mat i normala mängder gör att du håller en normalvikt och din kropp får de näringsämnen den behöver för att fungera.
Jag kan erhänna för er, att min kropp har inte fungerat helt ordentligt de senaste ... 4 åren? något sånt, och det skrämmer mej!
TÄNK OM JAG INTE KAN FÅ BARN?
Tänk er, är de värt det? NEJ, jag ska bli helt normal och fri!
Du måste också kämpa på, och mat min vän, mat är den enda utvägen! Nu eller aldrig, du klarar det, det vet jag!
Även om vägen kan vara lång och knölig kommer du fram, om du vill. När du bestämt dej, det är då ditt liv kommer förändras till det bättre.
Jag har inte bestämt mej riktigt ordentligt, dte är därför jag fått stå ut med skiten så länge och det är mitt fel, för jag är den enda som kan göra nått åt det.
Du och jag är värda att må bra, lita på mej. Du klarar det!


Chokladtomte kören i matkällaren hälsar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0