Överjaget,detet och jaget

Allt funkar rätt bra nu, skolan, livet, maten.. Det är så skönt.
Jag har kommit på att dte är bra för mej att umgås med "normala" människor, äta med dom och så, det behöver jag.. Även om det är svårt att inet snegla och jämföra deras tallrikar med min.

Jag längtar tills jag ska börja min psykologi A kurs, skojsi!
Jag vill lära mej mer om jaget, detet och överjaget. Reda nu är jag väldigt medveten om att mitt överjag härskar ganska rejält, och det vill jag inte egentligen. Så det ska ändras på=)

För er som inte har nån koll på vad jag snackar om så betyder det så här ungefär:
Överjaget:
Det som säger, exempelvis; Det står en tårta där men jag får inte ta nått, de går inte, låt bli! Du kommer bli stor och tjock.
Jaget :säger;
Jag kan ta en bit, det är ingen fara.
Detet säger:
Jag slänger i mej hela tårtan mums!

Jag ska satsa på att bli mer friare, det vore så skönt, det handlar om att VÅGA. den enda som kan styra över det, den enda som begränar dej själv är du!



Everything changes

Kommentarer
Postat av: Anonym

men snälla vännen! ta inte efter det.. de är bara skit, och du vet hur jobbigt det är att stå ut under perioden då man ska fiffla och hålla på! Jag mår bra, går du kvar på tornet? hur äre med dig? <3

2008-09-16 @ 13:33:41
URL: http://ericaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0