Sanningens ögonblick


-Är det alltid bäst att säga sanningen? Vid vilket tillfälle?
Ja.. jag vet inte. Men jag vet att det brukar kännas skönt när man sagt som det är. Det är skönt att prata med någon, någon som förstår. 

Jag vet också - av egen erfarenhet- att det kan vara svårt att hitta den här personen som lyssnar och förstår. Man går igenom olika saker och de som inte gått igenom något liknande kanske inte kan förstår hur det känns. 

Det är en av anledningarna till att jag skriver här, för jag vet, hur det är att ha ätstörningar, jag vet hur det känns att ha ångest och jag vet hur svårt och tufft livet kan vara. Du är inte ensam, jag förstår.

Men jag tror ändå att det bästa är att inte bära på massa jobbiga saker själv utan att försöka prata med någon. Tillsammans är vi starka.


     It can only get better

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0