Us against the world !!

Vill bara berätta att jag köpt en chokladhare, äntligen har de kommit, det var ju ett tag sen man kunde köpa chokladtomtar.. :) haha.

Det jag vill säga är att, vi är värda det, vi är värda att äta, tveka inte. Kämpa, dte blir bättre, jag lovar. Jag har gått upp i vikt, för jag känner ingen glädje för träningen och jag äter mer choklad än någonsin, men nånstans så mår jag bra i det. Jag har tvingat och släpat mig till träningen tillräckligt länge, jag mår inte bra av det. Det räcker.

Men många tänker då... ingen träning=mindre mat. och NEJ så är det inte, kroppen behöver fortfarande näring, varje sekund, även när du sover så är kroppen i behov av näring vilket ör lika med mat.


Choklad innehåller ju inte så mkt näring, dte är helt sant, men om dte gör mej glad.. och dte gör dej glad, om dte är gott. Varför ska vi inte äta det då? Varför ?

Om man äter 200 g choklad, då är det helt totalt omöjligt att ens gå upp 200 gram i vikt.
Om man äter 500 gram, kan man inte gå upp ett halft kilo av det. Nej, tänk inte på det, skit i kalorier. Jag försöker sluta räkna helt, det är bara nått som nån har kommit på. Vad spelar det för roll? Kcal= energi.
Hur ska vi avra glada och orka leva om vi inte har energi?
Varför är många med ätstöringar depprimerade och vill dö? Engergibrist bland annat? Eller vad tror du?

kroppen funkar inte, hjärnan funkar inte. kroppen äter av sig själv för att överleva, den äter av musklerna, den äter av levern och den äter av... din hjärna.

Snälla tänk en gång till.
Du är värd mycket! Du förtjänar att må bra <3


Us against the world

Kommentarer
Postat av: E

jag färgade ljusbruna slingor :)

2009-03-03 @ 14:10:16
URL: http://ericaelsabeth.blogg.se/
Postat av: Jenny

Väldigt kloka ord Felicia, hejja på :)

2009-03-03 @ 17:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0