Vad gör oss olyckliga?

Trots jobbiga tider så lever jag och försöker av alla mina krafter att inse vilka förutsättningar jag faktiskt har för att skapa ett bra liv. Du med!
De i Haiti har inget val... De lever i missär och vi har allt, allt man kan önska och mer. Mat, vatten, bostad och familj.
- Vad är det då som gör människor så olyckliga? Om vi har allt?

Jag tror det inte ohälsan i västvärlden handlar så mycket om materiella ting, mer om känslomässiga skäl.. omtanke, att någon bryr sig, att slippa krav att bli uppskattad utan att prestera. Givetvis så är det nog olika för olika personer.. men nån kanske känner igen sig i de faktorer jag nämner iaf?

Jag tror att jag börjar komma på vad det är som gör mig olycklig... och egentligen så har det ju inget som har med mat att göra.

Idag blev det min favvo, marabou digestive mumssssssss! + aladdin chokladhjärtan :D

Kommentarer
Postat av: Felicia - Min Dröm Som Ska Bli Sann ♥

hehe japp kram ♥

2010-01-21 @ 20:55:18
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/
Postat av: Felicia - Min Dröm Som Ska Bli Sann ♥

hehe japp kram ♥

2010-01-21 @ 20:55:41
URL: http://felicialinneaamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0