Dagens visdomsord

Vi människor har en förmåga att inte uppskatta nånting förens vi förlorat det.
Tänk om vi förlorar vårt liv, kanske bli påkörda eller får cancer. Då har vi slösat så mycket tid på att må dåligt, när vi kunde gjort nånting bra för oss själva och vår omvärld istället.
Förut tänkte jag att inte någon, inte ens min familj, ingen, skulle bry sig om jag dör.
Dom kanske skulle gråta för att det ska se bra ut. Jag tänkte så på riktigt.
Och sorgligt nog har jag planerat vilka låtar jag ska ha på min begravning.
Eye of the tiger.
och kanske.. "jag ska måla hela världen lilla mamma" va den nu heter, dom sjunger så iaf.
Det vackraste.
Sjukt? Jaa!
Nu vet jag iaf bättre jag är säker på att många människor skulle gråta för att dom var ledsna för att dom brydde sig, för att dom kanske tyckte om mej. Jag vet att jag har ett värde nu, precis som du och alla andra.

Du är det finaste jag vet, Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna, som fåglarna,
som blommorna på marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0