Lycka kan inte köpas för pengar

Köpa lycka för pengar?

Funkar inte! Jag hade min period när jag verkligen försökte köpa mej lycka.

Nya saker varje dag, wohoo! Nix.

Ett leende på läpparna för en sekund sen var sorgen, hatet och ångesten där och gnagde på mig igen.

Oavsett hur många fina saker och kläder jag köper så kommer dom aldrig betyda någonting för mitt eller ditt mående. En timme kanske blir räddad men sen da?

Det går inte till så, man måste finna sig själv, acceptera den man är, bearbeta allt jobbigt och släppa på kontrollen.


 Det som har slagit mig är att många människor som är drabbade av ätstörningar är mode intresserade, såklart inte alla. (Ogillar när människor generaliserar!) Och det innebär inte heller att alla som är modeintresserade har ätstörningar. Det jag vill säga är att; modeindustrin påverkar oss om inte direkt, så indirekt.
Bilden vi ser på den RETUSCHERADE "perfekta" och "smala" modellen i tidningen, som kanske är ett pussel av massa människor, fastnar i vår hjärna. Tillslut tror vi att det är så man ska se ut, annars duger vi inte, och det är omänskligt!

Om ni intresserar er för mode, vilket är ett stort intresse för mej, komihåg att granska med kritiska ögon.


 Jag tror att alla människor kan till viss del påverka hur deras liv ser ut, även om man såklart har olika förutsättningar. Du kan göra ditt liv till vad du vill.

Det finns ingen genväg, lycka kan inte köpas för pengar.



Money for nothing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0