Myror i benen

Skolan innebär mycket stillasittande, lektioner hit och lektioner dit.
Jag har pluggat rätt mycket matte idag och suttit ute i solen och haft det skönt.
Detta betyder inte att man ska fuska eller skära ner på maten.
Jag har känt väldigt länge att "om jag ska få äta så måste jag träna".
Det är sjukt!
Man är värd att sitta still och ha det skönt, kanske krypa ner under en filt eller sitta ute i solen.
Livet finns så mycket mer att bjuda på än plågsamma ätstörningar, för ingen i hela världen mår ju egentligen bra av det.
Jag vill tillägga en väldigt tänkvärd sak; Vi människor är de enda varelser som slösar vår egergi, alltså vi går till gymmet och springer och lyfter och grejar.
Insekter och fåglar till exempel tar den kortaste vägen tillbaka till boet för att spara sin energi! De letar mat för att överleva.. De tänker inte alls som många av oss, för dem handlar det om att överleva.
Tänk om vi också vore så smarta, i-landsproblem& lyxproblem försvinn!
Kämpa för att få bort dina tvång, det är bara du själv som väljer hur du ska forma ditt liv. Jag vill inte leva med alla min tvång längre, det här är påfrestande och slöseri med mitt liv!


You are the one and only

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0