..jag vill se ut som du, gå som du, dobidoba, det vill jag nu-u-u

..som rubriken lyder, så kanske ni hajar att dte har nått med ideal att göra.
Jag vill säga att, dte finns två sorters ideal, enligt mej.
1. Ett bra ideal.
2. Ett dåligt ideal, dåligt förebild.

Vissa är uppväxta med bra förebilder och andra inte, det kan vi inet styra. men en sak vi KAN och SKA styra är, vilka som är våra förebilder idag, nu. Tänk efter, vem ser du upp till?

- Är det nån mager "perfekt" modell? (döende, sjuk, svältande, plågad)
- Är det en skådis med perfekt hy, snygga kläder och ALLT som du inte har ? (bullshit?) (Jagad av papparazzi, ofri, granskad från topp till tå)

Ja, det jag försöker säga at tdte finns många underliggande faktorer och vi måste tänka ur ett verkligt perspektiv.

jag säger inet alls att dte är dåligt att ha en förebild om, OM -det är en bra förebild- som du ser upp till. Vad är en bra förebild då? En sund människa som gör nått bra och betydelsefullt för världen, sig själv och sina anhöriga, skulle jag säga.
Vad tycker du?

Tänk efter vad som får dej att må bra, och gör det som känns rätt, följ ditt hjärta (och dina hungerkänslor).
Du är värd ett bra liv, det blir vad man gör det till.
Du kan bli percis det du önskar. Du kan göra precis vad du vill av ditt liv, för det är ditt liv.




Glad Påsk!
Kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0