Till dej med ätstörningar

Snart är det sommar, tänk vad tiden går fort! Ja, tänk.... snart är vi förhoppningsvis gamla.
Eller okej, det dröjer.
Och.. vi vet inet om vi blir gamla.
Vi vet inte hur dagen kommer se ut imorgon...
Vi vet, inte någonting.
Vissa dör i bilolyckor, vissa dör av ålder.... vissa dör av cancer. Vissa, många, dör av ätstörningar.

Det jag vill säga är att vi vet inte om dte finns en morgondag, därför måste vi göra det bästa av våra liv, här och nu.
Självklart kan vi inte gå runt och tro att vi ska dö hela dagarna, för då får man inget bra liv.
Men tänk efter.... om du tänker att, "nej dte här kan jag ju inte äta". Tänk då, vad händer om du gör det? OOOOOOOOOOH ja, klart du kommer gå upp 100 kg! NEJ min vän! Tänk realistiskt. Dessutom, om du skulle dö imon, om en vecka om en månad, om 80 år, vad spelar det då för roll att du åt det du vill? Att du njöt av livet?

Ska du sitta där som 90 åring och tänka... åh attans att jag sabba och slösa min ungdom, jag avr sjukt självupptagen och svälta sönder min kropp, jag trodde jag skulle bli perfekt, jag trodde folk skulle se mej och bry sig om jag inte åt.... jag trodde jag skulle må bra.
JA, det trodde jag... och nu vet jag... jag vet at tdte var så FEL! Det stämmer inet, de som tycker om mej, tycker om mej för min personlighet inet för min vikt. De som ogillar mig, ogillar mig för .. ja fråga dom, men inte fan är det för att jag har några extra kilon nu.

Ditt liv kan bli bra, lär dig hantera allt, allt förflutet. Det är inte försent, du kan ordna upp allting. Allt kan bli, bli precis exakt som att du vill att dte ska bli. Om du kämpar för det. För du är stark och du kan bekämpa den jävla ätstörningen som bryter ner din psykiskt och fysikskt. det är inte du. Du är en fri människa egentligen, ta tillbaka din frihet, NU!


Oj, dte blev längre än planerat :) Nu har ni lite att läsa iallafall.

Kramar ! Ta hand om er!


Cause you are, everything, everything, that I wanted

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0