För dej som är skoltrött, ensam, ledsen och du med dålig självbild

Jag har bestämmt mej för att affimera igen.
Och då kanske många av er undrar vad jag menar då, definitionen är att man upprepar någonting, typ en fras, för att förbättra sin livssituation. Juste bättre självkänsla skulle kunna vara en sådan sak.
Jag försökte göra det förut, men det rann ut i sanden, men nu ska jag ta tag i det igen, för JAG VET att det hjälper, mycket!
Det hjälpte åtminståne mej och det är värt att ge det en chans.

Vad man välder för ord eller för fras- när man står där framför spegeln och tittar sig själv djupt in i ögonen- väljer man själv. Det beror ju på vad man vill förbättra.
Vet ni, jag tror verkligen att dte går att ändra tankesätt, för tänk själv om någon säger till dej att du har så sjukt fina ögon väldigt ofta eller om många personer säger det till dej.. Börjar du inte tro på det då, att du verkligen har vackra ögon!

På samma sätt tror jag att man kan få en positiv bild av sig själv genom att själv affirmera.


Exempel kan vara:

För den skoltrötte....
"Jag vet att jag klarar det här, jag tycker det är intressant och jag vill bli mer allmänbildad, jag gör mitt bästa och det duger!

För den med dåligt självsjänsla....
"Jag duger som jag är, jag är vacker, bra och underbar, jag klarar allt jag vill klara"

För den med dålig självbild....
"ingen kan ta ifrån mej att jag är vacker, just nu ser jag inte mig själv för den jag är, men jag vet att jag duger och har en otroligt vacker kropp, precis som den är"

För den som är utsatt för mobbing....
"Det är inte mej det är fel på, jag är stark och modig, jag klarar det här! Ingen ska ändra mej, jag duger precis som jag är"

För den som är ledsen...
"Det kommer bättre tider, jag måste se det positiva i livet, livet är en gåva, jag ska ta vara på den gåvan. Om det här vore den sista dagen i mitt liv så skulle jag................. (uppfyll det) och det tänker jag göra idag, för jag är värd det! Mitt liv är underbart, ett mirakel."

för den som känner sig ensam..
"Det finns bara en person som är som jag, jag är unik och speciell. Mitt liv är en gåva och jag ska ta vara på den och göra det bästa utifrån mina förutsättningar. Det finns många som bryr sig om mej, jag vet att .... inte skulle lämna mej, ... bryr sig om mej och tänker på mej"

Säg till om ni vill att jag ska skriva för någon mer kategori:)
Lycka till, affirmera mera!


kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0