Vem har inte ångest över att börja skolan?

`Snart... alldeles för snart börjar pluggandet igen. Mitt lov har varit fantastiskt, med vissa undantag. Jag får sån ångest när jag tänker på allt jag måste göra i skolan, men vem får inte det?
Jag försöker tänka att det är ju fin fint att lära sig massa nya saker, för jag vill ju bli allmänbildad. Grejen är den att dte inte är på mina villkor, det går så snabbt fram och man blir aldrig klar... aldrig någonsin.
Men skolan, som allt annat, blir ju precis till vad man gör den.

En sak på tala om skolan, som jag har egna erfarenheter av är att det går betydligt enklare att koncentrera sig och prestera på topp om man äter. När man är undernärd befinner sig kroppen i ett stresstillstånd vilket gör att man måste kämpa så himla mycket mer i skolan än de normalviktiga, för att uppnå samma resultat.
För att bli fri, för att må bra och minska ångesten behöver DU äta normala portioner. Du kanske tänker att du äter såå mycket mer än alla redan. Vilket ofta inte är sant eftersom "vanliga" människor småäter utan att ens tänka.

Ha det bra, go natt!


You know it's true, everything I do, I do it for you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0