Ägna din tid till någonting som är betydelsefullt; att må bra!

Hälsan i första hand!
Livet är inte tillräckligt långt för att man ska SLÖSA bort det med massa kaloriräknande och mäta, väga och hålla på. Tänk hur mycket tiddet tar att sitta och läsa kaloritabellet och räkna. Att bara tänka på vad man äter - mäng innehåll etc- snor mycket av din energi, då du kunde gjort roliga saker, som du mår bra av!! på riktigt!
När man inte räknar och håller på med allt detta dumma ätstörda beteende längre, när man lyckats (understryker "lyckats för det är ett bra framsteg) undvika det så kan man spendera tiden på roliga saker istället, saker man tidigare kanske missat. Det kan också bli så att man får massa tid över. Jag känner mej väldigt rastlös ibland. Men det kan vara postivt också, man behöver tid till att göra... ingenting. Lära sig slappna av och ta hand om sig själv.
Det är svårt. Jag har inte påstått något annat. Men det går.. om man vill!
 
Tillbaka till ätstörda beteenden.
Det finns ingen som han titta på dej och läsa av av din kropp väger. Så länge du har ett normalt bmi så är det bra! det är jättejättefalrigt att ha ett lågt bmi. Att ha 18.5 är lika farligt som att vara överviktig.

Man ska vara nöjd med sig själv och sin kropp! Det är svårt - jag tror inte någon är riktigt helt jättenöjd med sig själv. Men man kan lära sig att tycka om och appceptera sig själv. För du är den du är och det duger! Du är en fin människa som förtjänar ett lyckligt liv!


Vi klarar det, du och jag!!!



KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0