Lätt- omelett

Helg! Så himla skönt! Och snart sommarlov woho!
Ja.. de är mycket som händer nu, minst sagt. Och hm.. det är så konstigt, för jag knner mig så konstigt.. Jag har feber från och till och är konstig i kroppen. Undra om jag har någon slags näringsbrist... Eller så är det något annat.
Jag tänkte iallafall jag skulle börja äta mer ägg, för dte innehåller mycket protein... b-vitaminer, järn och selen mm.
Det är bra helt enkelt:)
Brukar äta "veg melett" (beror ju på om man definierar ägg so mvegetariskt, men ni förstår, inte kött).


Så här är receptet :
-2 ägg
-1 lök
-mjölk
-vegetarisk bacon (hälsans kök)
-sallad

Ha i lite olja och stek lök och veg bacon i en liten stekpanna (bir bäst så).
Vispa 2 ägg ( ta fler om de är små!) och häll i en skvätt mjölk:)
Man ska inte va så himla noga med allt, komihåg det.
Häll i stekpannan.
Stek och vänd efter ett tag.
Man kan även ha i tomat, paprika och broccoli och sånt man vill, men dte förstår ni nog.

Ät sallad, tomat, paprika och morötter till :) Glöm inte ett glas mjölk och knäckebröd med smört och tartex! som ätstörningenheten skulle sagt:P
thadaa! Klart:)


Hade bra <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0