Ta inte livet för givet

Jag saknar sså himla mycket, önskar att han skrev.. hörde av sig.

Men ärligt, ibland tror jag att det är bra att sakna personer, saker eller händelser.
Att inte ta allt för givet.
Att uppskatta.
Om det inte vore lite jobbigt ibland.. om vi aldrig var ifrån dem vi älskar.. om vi jämt fick allt vi ville...
Skulle vi vara lyckliga då?
Nej! mitt svar är nej, för då skulle vi aldrig se att vi har allt vi kan begära,. Vi har så mycket som vi måste lära oss att uppskatta.
Det är svårt att tänka "ja, men jag har ju min farmor kvar, även fast farfar dött" eller liknande. För att olika personer fyller olika funktioner i ens liv och betyder olika mycket. Det är sjukt svårt att bara ersätta en person med en annan, det går inte. Men man kan se det från den ljusa sidan, och försöka tänka tillbaka på allt roligt man gjort tillsammans och alla fina minnen man har.



De bästa upplevelserna har man tillsammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0