Framsteg

Tänkte skriva upp lite framsteg som jag gjort under min tid på behandlingen, för att inspirera dej till att göra lika :)


* Generellt sett inte lika mycket ångest vid matsituationer.
* Får gå ut på promenader och träna min sport 1-2 gånger i veckan. Förut fick jag inte ens gå till bussen eller på stan.
* Behöver inte vila (liggande) efter maten längre.
* Börja skolan till höst.
* Jag kan unna mej choklad och sånt nu, även om det fortfarande är jobbigt.
* Åt ost i helgen, för första gången på ett år!! Duktigt! Skyllde på att det var löpe i förut (visst det hade lite med moral att göra, men mest kcal).
* Räknar inte kalorier, läser, mäter och väger allting jämt.. dock ibland
* Känner inte riktigt samma behov av att väga mej som förut (typ 10 gånger om dagen) utan väger mej en gång i veckan på enheten.
* Är mer flexibel, gällande mattider och sånt.
* Försöker äta när jag ska även om ingen säger till mej.
* Kan stå emot kommentarer i större omfattning. Det är väldigt svårt när nån kommenterar maten, kcal, min kropp eller liknande, men jag försöker.
* Kan koncerntrera mej bättre, tror att det kommer gå bättre i skolan nu.
* Är inte så där svimfärdig och yr så fort jag reser mej längre.

Hold on, be strong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0