Prestationer

Som några av er redan vet, och andra inte; så är jag en sjukt stressad människa! Men nej, idag ska jag ta mej tid till att blogga:)
Förseten på tal om stress, mami berättade att MS (en sjukdom) och stress+ sorg har ett samband, läkarna har konstaterat det, och det skrämmer mej!
men nej, nu ska jag inte tänka på det, de känns tillräckligt läskigt att mina tänder inte är helt bra, tandköttet blöder fortfarande lite. Värt att tänka på hörrni, va är det värt för att bli "smal och fin"?

Vem tycker inte att det är sjukt snyggt med tandlösa, behårade människor med sorgsna ögon och tunnt hår som dessutom har blåa naglar/händer/läppar whatever, utslagna njurar och beskörhet när dom är 25 och dessutom springer runt som galningar för att bränna lite av den energi som dom ätit som skulle kunna göra dom till hela människor utan tvång igen?

Låter inte så najs, men jag vet.. jag vet exakt hur svårt det är.


Idag har jag varit jätteledsen över att ett prov i skolan inte gick precis som jag tänkt mej, jag vet att man inte kan va bäst på allt, men jag hatar att känna mej sämst och inte förstår. Då kom alla tankar..
Jag vet inet riktigt om de är lämpligt att skriva det här. Men jobbigt var det.
Men någonting innom mej sätter stopp för det, talar om för mej att jag är värd nånting mer! Att det kommer ordna sig, att jag är värd mer än mina prestationer! Även om jag blivit inpräntad att "prestationer" är det som räknas det som betyder något, att ett papper som dt står MVG på berättar för mej att jag är lite bra, att jag lite betydelsefull.

Dagens visdomsord " Du är värd mer än dina prestationer"



Take care vi hörs snart, ge inte upp hoppet om mej, jag ska blogga mer och hoppas på att kunna hjälpa dej! För du är betydelsefull och ditt liv kan bli precis som du innerst inne önskar min vän! <3

Kommentarer
Postat av: J

Du får en att få hopp med alla dina ord. Det har du jämt fått gumman, jag är så glad att jag har dig! <3 Du är värd allt för att må bra!

Om du lugnar ner dig och inte känner dig pressad på att vara bäst så kommer du känna ett lugn inom dig. Det är svårt, jag vet. Men försök så gott du kan, för du är bra som du är <3

2008-10-16 @ 07:24:46
URL: http://jenilee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0