Livets helhet

För att man ska må bra krävs vissa förutsättning, som är olika och även lika för oss individer.
Jag tror att meningen med livet är att man ska känna sig nöjd. För när man är nöjd, är man glad och då mår man bra.

Du kanske tror att om du vann Jäätte mycket pengar skulle du blir nöjd, men faktum är att, de tror jag inte på.
När man har köpt dom där 3000 kronors jeansen man spanat på så länge, åkt utomlands och spenderat för fulla muggar, va ska du göra då?

En anorektiker blir alrig nöjd, man kan alltid äta lite mindre, räkna/väga mäta lite mer och gå ner lite till i vikt.
Va händer sen när man inte kan gå ner mer ?
Benen kalkas ur blodet kan inte produceras pga järnbrist mm, men huden kommer inte försvinna, skelettet kommer ej att försvinna, dina organ kommer inte försvinna helt även om de bryts ner.
När kroppen ätit bort underhudsfettet som gör att vi ska slippa frysa, (då försvinner mensen) efter det så börjar kroppen äta av våra största fettreserver, HJÄRNAN och LEVERN.
Jag tror du förstår vad det innebär också.

Om man inte dött redan, så består din kropp inte av så mycket. Och de resterande går ej att ta bort....
Är du nöjd då? NEJ!
I graven går de inte att ångra sig.

Inse att du är värd så mycket, att du är unik och speciell!
Du är du och du duger.
Jag säger inte det här för att vara snäll, det är sanningen. Jag är ärlig och jag kan säga så här, anorexin kunde ha dödat mej!
Mamma grät och sa till mej förut; Om du inte slutar nu, kommer du att dö! Du kommer dö!
Jag tänkte till då, lite.. men gick tillbaka till samma banor.
man behöver hjälp, dte är inte fult att ta hjälp det är modigt.
Du är modig och jag tror på dej!



Strong enough

Kommentarer
Postat av: bitte

ha en trevlig helg

2008-09-26 @ 12:08:31
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0