Frihet ?

Vad är frihet för dej?
Frihet för mej är när man kan göra vad man vill utan att följden blir ångest gånger tusen. Jag kan säga så här, dte går framåt. Igår var jag väldigt ledsen över morfar, men jag försöker verkligen klara mig genom det här, jag vet att han aldrig kommer tillbaka.

men till ämnet, jag äter i skolan, jag äter hemma och ibland äter jag mer än jag "ska". Jag vet att jag behöver mat för att fungera, jag vet att jag behöver mat för att må bra och jag vet, JAG VET! Att om jag inte bestämmer mej på riktigt nu, nu nu kommer det kanske inte bli riktigt bra och min kropp kanske inte kommer funka och jag vill ha barn. Inte nån unge nu, men sen.  Ni fattar.

Herregud, allt vore så mycke tlättare om man inte behövde tänka på mat. Min bror åt glass igår, då tänkte jag, jag älskar honom. Jag älskar honom precisprecis som han är, för att han är han, han kanske käkar ett glasspaket men, so what?
det är hans person som gör att jag älskar honom.

Varflr skulle våra medmänniskor inte tänka så om oss?
varför ska nånting kännas förbjudet? Varför blev det så? Är det trovärdigt?

Dessa "bantningsexperter" hit och dit, tänk efter. Ser du ut som de på du är vad du äter? NEJ! säger du ja på den frågan så undrar jag, har du ett bmi på över 24?
väger du 150 kg? Nej kanske inte? T
nk logiskt min vän, dessa tips gäller inte dej.
Du kan äta ofiberaktiga livsmedel, du kan äta kolhydrater, fett och allt. Och det är inet bara så att du KAN göra det, du MÅSTE! Kroppen behöver alla näringsämnen för att kunna tillgodogöra sig livsmedlen och för variation. Ja, jag vet c-vitamin är vattenlösligt, men det är många vitaminer som kräver en mängd fett för att kroppen ska ta upp det.
fett är inet farligt, utan livsnödvändigt, utan fett dör vi. och du är värd att leva, här och nu.
Fight!


"Would you know my name, if I saw you in heaven?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0