If a were a child....

När man var bebis var livet inte så jäkla komplicerat, man blev omhändertagen, ompysslad, matad ALLT!
När man var liten tänkte man ju inte på att inte småäta, vikt eller kalorier..
Det kan vara så nu också, för många är livet ganska okomplicerat även om vi måste ta mer ansvar nu, såklart. Det jag vill säga är att en gång i tiden.. var du liten, en liten bebis, då åt du, sov och ja, kanske inte så mycket mer.

Dina föräldrar eller andra anhöriga tog hand om dej och uppfyllde dina behov. Alla människor har behov och skulle vi inte uppfylla dom så dör vi! För ingen kan leva utan mat, vatten, sömn osv. det är livsviktigt!

Om man struntar i att göra något av de nämda så fungerar inte kroppen tillslut! Det går inte!
Och att inte äta innebär inte nödvändigtvis att inte äta någonting alls, snarare att inte äta tillräckligt!
Att inte äta normalt dvs (ca 2200 kcal/dag). det beror ju på hur aktiv man är:)
Är man underviktig behöver man mycket mer än så! Är man överviktig så behöver man kanske lite mindre.


Du har chansen att leva livet fullt ut, ta den!
Du kan!
Kämpa på, dte är värt det! Du är värd frihet!
En gång i tiden var du fri, du kan bli det igen, glöm inte att du är värd det!



Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så jätte mycket, detsamma! :)

2009-08-05 @ 23:35:00
URL: http://nattievikkie.blogg.se/
Postat av: Lisette

Hejsan jag har precis börjat med en outlet där jag säljer massa saker som bara har blivit hängandes i garderoben och som jag inte har någon användning för då jag knappt använt något av de, och de gör sig självklart bättre hos någon annan :)



Så ta dig en titt på min outlet, här är direkt länken: Http://lisettee.blogg.se/outlet



Tack på förhand.. Kram lisette

2009-08-06 @ 23:53:41
URL: http://lisettee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0