Man väljer inte vänner efter vad de väger

Just nu är det lite stressigt så därför är jag inte så jätte aktiv här, som ni kanske märker. Men några ord ska jag då skriva:)

Jag har tänkt, som vanligt så tänker jag lite mycket! En del säger "det är insidan som räknas" och..ja. Jag ser det så här, det första man ser av en människa är såklart utsidan och vi människor är ju så fördomsfulla vilket är synd. Men tänk efter, någon gång har du väl mött någon som du känner bara:
 - NEJ fan, varför jag? Varför denna människa?
Sen har det visat sig att den fula jobbiga nörden som pratar konstigt och har fett hår inte alls är så hemsk, utan en intelligent och omtänksam människa.
Det jag vill komma till är att du förändras som människa genom att äta, du orkar vara snäll, men, även om du skulle förändras kroppsligt -ingen ser något kilo hit och dit- så kommer du iaf vara samma underbara människa. Det är DU som gör din person, ditt inre. Om du är nöjd och glad utstrålar du även det och för att orka krävs mat. Man väljer inte vänner efter vad de väger.



Life is like a box of choclate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0