Maten har betydelse för hur du presterar i skolan

För tillfället läser jag en bok som heter "MVG i allt", jag vet inte riktigt om jag ska rekomendera den, eller jo! Men det beror lite på hur man är som person redan. Jag är stressen själv så jag behöver tagga ner egentligen.

Men i boken poängteras det att kosten har väldigt stor betydelse för skolan..
 Det jag vill komma till är att; OM DU INTE ÄTER SABBAR DU DINA CHANSER TILL BRA BETYG, BRA UTBILDNING OCH BRA FRAMTIDA JOBB!

Jag menar inte att ett bra jobb är lika med ett högutbildat yrke, utan något man trivs med själv.
Risken ökar att du får svårt att koncentrera dej när du inte äter vilket innebär att det blir så sjukt mycket jobbigare i skolan. SKolan formar vår framtid, du har en framtid, förhoppningsvis en bra framtid!

Ta vara på de här åren! Tonåren sägs ju vara de bästa åren, gör dem till det! Umgås, skratta, sjung och plugga för att du tycker det är kul och du vill få en bra framtid. Det är kul att lära sig nya saker och bli allmänbildad:)
Nån som protesterar?




(ett exempel på en "normal" matportion för en ungdom 14-17 år är ungefär så här: 3 potatisar, (2 korvar eller 6-8 köttbullar eller en kycklingfilé), sås, grönsaker, knäckebröd och ett glas mjölk. (detta enligt ätstörningsenheten jag är inskriven på))


No stress


Kommentarer
Postat av: Leia

Man tackar. =)

2009-07-22 @ 19:39:30
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0