Bort med prestationsångesten!

När det är jobbigt inombords kan det vara himla bra att hå intressen att luta sig emot, det tror iallafall jag. Jag har tänkt mycket och kommit på att det är SÅÅ mycket jag vill prova på, så mycket jag vill!
 När jag väl börjat med någonting så har jag en förmåga att kämpa tills jag blir bra, helt bäst. Men tänk vad skönt att hålla på med något bara för att det är roligt och inte bevisa för andra hur bra man är och att man duger för att man presterar.

Prestationsångest är ju tyvärr ganska vanligt och det är ju minst sagt synd. Att känna glädje för någonting och att göra det man själv vill är ju mycket viktigare är kämpa som en idiot för att bevisa att man minsann har ett värde som människa. För även om man får G eller MVG på ett prov så har man ju samma värde som människa. Jag tycker ju om mina vänner lika mycker även om de är mattesnillen eller har dyselexi.


Not a sinner nor a saint


Kommentarer
Postat av: I S A B E L L A

SVAR: det har du rätt i. tack du !

vad har du för dig då :)? Kram!

2009-07-19 @ 22:40:19
URL: http://tinkerbella.blogg.se/
Postat av: laila♥

MATDAGBOK? Kommentera ja eller nej i bloggen :) ♥

2009-07-19 @ 23:51:11
URL: http://blog.lailaaziz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0