Våga be om hjälp!

Idag har jag funderat förstår ni:D
Jo, många anser att det är fult eller dåligt eller så att be om hjälp. Jag tycker inte att de är nå fel när personer ber om hjälp, herregud, alla behöver ju hjälp ibland. Men på något sätt så har jag ändå svårt att be om hjälp eftersom jag har varit den "duktiga och ansvarstagande" ända sen jag var liten, jag har alltid varit duktig och klarat mej själv..
Ens uppväxt präglar ofta livet i högsta grad, men man kan förändras, det går!

Igår mådde jag lite dåligt och istället för att låsa in mej och må ännu sämre, så gick jag ner till mamma.. Det är ett sätt att hjälpa sig själv. I mitt fall så är det så att jag är väldigt rädd för att vara ensam eftersom jag är rädd för mej själv.

Det är viktigt att be om hjälp när man behöver det, alla behöver som sagt hjälp, mer eller mindre! Det är inte fult, det är för ens egen skull! Även om du kanske nån gång kännt att "ingen kan hjälpa mej, det går inte", så tror jag absolut att det finns någon som faktiskt kan vara till hjälp, på något vis!!

Hade så bra nu och ta hand om dej!



Us against the world

Kommentarer
Postat av: Tobias - Mitt liv genom en kameralins

Nice blogg! :D



Hoppas din dag har varit bra :D

2009-07-10 @ 20:13:09
URL: http://perspektiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0