Livet är för kort för att slösa bort

De dör av cancer, de dör av ålder, de blir mördade och andra tar självmord. "De" är bland oss, våra medmänniskor och ibland våra nära och kära, vår famlij eller släkt. Jag blir ständigt påminnd om att livet är kort.
Människor och djur i min omgivning dör och dör.. det tar aldrig slut.
 Jag börjar fundera på om det här borde säga mig någonting?
Det gör det. Det betyder att livet kan vara kort eller långt och de kan ta slut väldigt tvärt.
Jag vill inte tänka tillbaka på mitt liv när jag är 70 (om jag blir 70) och tänka " varför gjorde jag inet dte där?" eller "varför plågade jag mig själv, varför var jag så ledsen? Varför tog jag inet tag i alla problem?"
Bara JAG kan ta tag i mitt liv. Bara DU kan ta tag i ditt liv.

Jag brukar ibland tänka.. om, om jag skulle dö imon skulle jag äta det här, det där och det där etc. MEN VARFÖR? Mitt liv kanske tar slut imon, då är det försent! Och tänker man alltidså så kommer dödsdagen komma och man har inte alls njutit av livet.

Jag har sagt det många gånger förr... Vad är meningen med livet?
Mitt svar: att bli nöjd, att göra så bra som möjligt för sig och sin omgivning.


Ta hand om dej



Me gusta chocolate me gusta tú


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0