Nu kommer nog tycka att det här är galet.........!

Nyss hade jag feting ångest. Tårarna sprutade.
Då bestämde jag mej för att sätta mej ner i källaren för mej själv och chanta.
En man jag känner är buddhist, därför känner jag till hur man chantar (mediterar..) Ni kommer nog tycka det här är lite konstigt men.. ok, jag satt mej och började upprepa:


nam myoho renge kyo.... först långsamt : naam myoohoo rengee kyoo (3gånger) sen snabbt.. så länge man vill.
Man tänker igenom dagen och önskar saker.

jag önskar:
att jag ska få må bra och vara nöjd med mej själv
att några nära sörjande ska må bra
att jag ska komma in på den utbildning jag vill
att jag ska orka leva och sluta fundera på självmord

jag är väl medveten om att det kan låta konstugt, men de funkar, jag livar! prova!

nam myoho renge kyo betyder typ hängivelse till lotus sutrans mystiska lag. Läs mer på: http://hem.passagen.se/nichiren.shoshu/intro1.html



Tina Turner är ett exempel, hon chantar varje dag:)


Kramar, go natt!

Kommentarer
Postat av: tanya

sv: tack så mycket :) din blogg är också jättefin =) skriver du om mat och sådant? kram!

2010-01-13 @ 11:11:02
URL: http://tanyaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0